Svakog listopada obilježava se Međunarodni mjesec svjesnosti o potpomognutoj komunikaciji. Cilj tog obilježavanja je podići svijest o takvoj komunikaciji te informirati javnost o mnogim različitim načinima na koje ljudi komuniciraju koristeći potpomognutu komunikaciju.

Potpomognuta komunikacija (PK) integrirana je skupina sastavnica koja uključuje simbole, pomagala, strategije i tehnike koje korisnici rabe s ciljem jačanja komunikacije (ASHA, 1991). Namijenjena je osobama sa složenim komunikacijskim potrebama koje se ne mogu služiti govornim jezikom i/ili imaju teškoće jezičnoga razumijevanja uslijed različitih teškoća, poremećaja i oštećenja (djeca i osobe s motoričkim teškoćama), višestrukim teškoćama, intelektualnim teškoćama, komunikacijskim teškoćama i poremećajem iz spektra autizma, oštećenjem vida,  oštećenjem sluha, djeca s neurorazvojnim rizikom, djeca s jezičnim i govornim teškoćama. Cilj upotrebe nekog od oblika potpomognute komunikacije je ostvarenje funkcionalne komunikacije, cjelovito sudjelovanje u dobno primjerenim aktivnostima te stjecanje novih znanja i iskustava. Metode potpomognute komunikacije se razlikuju i mogu se individualizirati kako bi zadovoljile potrebe svakog pojedinca.

Ove godine se mjesec svjesnosti o potpomognutoj komunikaciji obilježio i u našem Centru. Tim povodom logopedinje su osmislile i provele radionice za učenike sedmih i osmog razreda. Cilj radionica je bio pokazati učenicima kako sve djeca sa složenim komunikacijskim potrebama mogu komunicirati. Upoznali su se s različitim niskotehnološkim i visokotehnološkim komunikacijskim pomagalima te su se upoznali s načinom na koji ta pomagala funkcioniraju. Imali su prilike isprobati kako funkcioniraju Big point uređaji, štipaljke pričalice, Go talk komunikator, iTalk2 komunikator te su vidjeli kako se može komunicirati uz pomoć tableta preko Cboard aplikacije.

Na zabavan način, kroz igru i zabavu dobili su smjernice i savjete kako mogu komunicirati s djecom sa složenim komunikacijskim potrebama koje se ne služe govorom kao primarnim sredstvom komunikacije.

Kako bi se svjesnost o važnosti upotrebe PK kod djece sa složenim komunikacijskim potrebama i načinima implementacije povećala i u našem kolektivu, a i među roditeljima, logopedinje su pripremile i edukativan poster na temu PK.

Klara Kapeš, Ivana Klapež, Emili Kuhar, Mia Marčec