Kineziterapija je dio kineziologije i sadrži elemente primjenjene kineziologije. Interdisciplinarna je znanost i jedna od metoda u fizikalnoj medicini i rehabilitaciji, a terapijska gimnastika obavezan je dio liječenja i sredstvo korekcije deformiteta. U doslovnom smislu riječi znači liječenje putem pokreta i važna je metoda u prevenciji i liječenju raznih patoloških stanja, a koristi se pokretom kako bi mobilizirala postojeće fiziološke mehanizme i korekcije promjene lokomotornog sustava. Što je i program kineziterapije koji se bavi deformitetima lokomotornog aparata uz pomoć specifičnih ciljanih vježbi za ispravljanje loših držanja tijela.
Predmet liječenja su: skolioza, lordoza, kifoza, ljevkasta i kokošja prsa, deformacija kuka kao prirođena displazija te deformacije koljena i potkoljenice kao što su x noge, o noge, hiperekstendirano koljeno te deformaliteti stopala kao što su izdubljena, spuštena i ravno stopalo, krivi vrat….
Cilj kineziterapije je da putem različitih kinezioloških modela i operatora dovesti do poboljšanja zdravlja. Tjelesne vježbe sredstvo su prevencije a tjelesno vježbanje terapija.
Izbor vježbi sastoji se od:
- Vježbi snage – bez opterećenja ili sa opterećenjem
- Vježbi istezanja – aktivno ili pasivno
- Vježbi labavljenja – aktivno ili uz pomoć
- Vježbi za usavršavanje neuromišićne koordinacije – vj.spretnosti i vj.okretnosti
Mogućnosti djelovanja su: preventivne, korektne i kurativne.
Metode rada su: pokret, vježbe, prirodne vrste kretanja, sportske igre, radna terapija, sportske discipline i elementi sportova. Stavovi u vježbanju: stojeći, sjedeči, čučeći, klečeći, četveronožni i ležeči.
Forme rada: individualne vježbe i grupne vježbe
Tretmanom kineziterapije uključeno je oko 60 učenika godišnje, a učenici su polaznici odgojno-obrazovnih skupina, radnog osposobljavanja i od 1-8 razreda. Tretmani ovise o vrsti i stupnju oštećenja te uz pomoć specifičnih ciljanih vježbi liječimo prethodno nabrojene promijene lokomotornog sustava. Iz čega i proizlazi pristup učenicima kojima se pristupa prema njihovim individualnim potrebama. Individualnim programom uključeni su svi učenici sa oštećenjima SŽS tj.učenici oboljeli od CP. Lezije su spastične, diskinetičke i kombinacija istih, što zahtijeva poseban pristup zbog kompleksnosti stanja u kom se učenik nalazi jer sve je više učenika sa višestrukim smetnjama a to zahtijeva individualan pristup. Grupnim tretmanom obuhvaćeni su ostali učenici.
Veoma je važna komunikacija i edukacija obitelji koje imaju dijete s određenim motoričkim teškoćama pa suradnjom učenika, učitelja i roditelja dolazimo do bržeg napretka u našem zajedničkom radu.
Kineziterapeut Centra
Martinez Andreja prof. kineziologije