Učenici 3. b razreda srednje škole razgovarali su o potresu. Nakon uvodnog razgovora, voditeljica je objasnila što su tektonske ploče i uz pomoć knjiga demonstrirala na koji način se tektonske ploče kreću te kako nastaju potresi. Učenicima je pokazano na koji način se zaštititi ispod školske klupe. Učenici su kroz razgovor zaključili koje sve opasnosti prijete u trenutku potresa i koja su mjesta u učionici u tom trenutku opasna, odnosno što bi ih sve moglo ozlijediti.

Tamara Herjavec Habek

3.b - 26.2.2021 (1)_800x599

3.b - 26.2.2021 (2)_800x599

Učenicu 7.a i 7.b razreda gledali su animaciju o slojevima zemlje i saznali da je Zemljina kora podijeljena na ploče. Učiteljica im je ploče predočila i pomoću šarene lopte te demonstrirala kako se te ploče kreću: neke klize jedna uz drugu, neke se sudaraju, a neke se odvajaju. Zbog tih pomicanja nastaju potresi. Nakon toga razgovarali su o potresu koji su osjetili u prosincu, gdje su bili u trenutku potresa i što su učinili. Diskutirali su koje je najsigurnije mjesto u učionici i koji bi sve predmeti mogli pasti na njih, bi li bilo dobro neke predmete premjestiti na neko drugo mjesto. Učenici su vježbali što brže skloniti se ispod svojega stola.

R. Kos

DSC06290_800x600

DSC06292_800x600

 

I učenici 2. razreda srednje škole učili su o tekstonskim pločama. Profesorica Kristina Kralj ispisala je slike na kojima je prikazano kako se kreću tektonske ploče. Na temelju tih slika  zaključili su da postoje tri tipa kretanja te samostalno došli do zaključka koji model je koje gibanje. Nakon toga su sami pomoću dvije knjige demonstrirali tri tipa kretanja tektonskih ploča. Poslije su se osvrnuli po učionici te zaključili koji bi im predmeti u slučaju potresa mogli pasti na tijelo.

Kristina Kralj

 

I učiteljica Marina je sa svojim učenicima OOS B2 8 provela ovu radionicu. Ona je s učenicima razgovarala o potresu koji se dogodio u Varaždinu – što su činili za vrijeme potresa te kako su se učenici osjećali za vrijeme potresa. Zatim  im je objasnila kako nastaju potresi – pomicanjem ploča koje se nalaze ispod zemlje. Napravili su vježbu u kojoj smo uzeli plastične ploče koje smo poslagali jednu pokraj druge i jednu na drugu. Jedan učenik je na ploču stavio ruke (odgovorili su na pitanje kakve su sada ruke – mirne ili se miču). Zatim je drugi učenik polako pomicao ploču ispod ruku učenika. Tada je učenik ponovno trebao odgovoriti da li su ruke mirne ili se miču. Nakon zaključka da se ruke miču, učenici su zaključili da se tako i mi mičemo kada se ploče pomiču odnosno kada je potres.

Marina Radosavljević