Listopad je mjesec svjesnosti o potpomognutoj komunikaciji koji se i ove godine obilježio i u našoj školi. Tijekom čitavog mjeseca pripremale su se i izrađivale komunikacijske ploče koje su zatim postavljene u razne dijelove škole (lift, učionica za domaćinstvo, sportska dvorana, blagovaona, ulaz u školu, školska knjižnica, atrij). Na vrata kabineta i specijaliziranih učionica također su postavljeni simboli koji predstavljaju ono što se u njima radi.
Komunikacijske ploče oblik su potpomognute komunikacije koja se može koristiti različitim okruženjima zajednice. Cilj je olakšavanje komunikacije i poboljšavanje razumijevanja kod učenika sa složenim komunikacijskim potrebama te pružanje načina za učenje i uvježbavanje naprednijih komunikacijskih vještina. Naime, učenici zbog različitih teškoća poput poremećaja iz spektra autizma, cerebralne paralize, intelektualnih teškoća i drugih razvojnih teškoća jezik ne mogu realizirati na uobičajeni način, odnosno govorom. Dio tih učenika ne razvije govor nikada, dio govori vrlo ograničen broj riječi, dio ne govori funkcionalno, a dio njih govori vrlo nerazumljivo. Te osobe imaju mogućnost komunicirati potpomognutom komunikacijom, što znači da mogu komunicirati uz različite strategije i tehnike skupom različitih sredstava i komunikacijskih pomagala kao što su ove ploče koje smo pripremile.
Osim postavljanja komunikacijskih ploča po školi, u listopadu je održana i radionica za učenike sedmih razreda naše škole na temu potpomognute komunikacjie. Na toj su se radionici učenici kroz različite zabavne i zanimljive aktivnosti upoznali s načinima na koje je sve moguće komunicirati osim govorom. Upoznali su se s različitim niskotehnološkim i visokotehnološkim komunikacijskim pomagalima te s načinom na koji ta pomagala funkcioniraju. Dobili su smjernice i savjete kako mogu komunicirati s učenicima sa složenim komunikacijskim potrebama koje se ne služe govorom kao primarnim sredstvom komunikacije.
Logopedinje: Klara Kapeš, Ivana Klapež, Emili Kuhar, Mia Marčec