Svake godine drugog dana drugog tjedna u mjesecu veljači obilježava se Dan sigurnijeg interneta. Ovaj događaj organizira udruženje Insafe/INHOPE uz potporu Europske Komisije. Tema ovogodišnjeg Dana sigurnijeg interneta je „Zajedno za bolji Internet.“ U Hrvatskoj Centar za nestalu i zlostavljanu djecu već sedmu godinu zaredom organizira aktivnosti i akcije s ciljem poticanja i promicanja sigurnije i odgovornije upotrebe tehnologije.

U našoj školi proveli smo niz radionica i aktivnosti povodom Dana sigurnijeg interneta tijekom cijelog tjedna.

Učenici petih razreda su na satovima informatike učili o osobnim podacima, kreirali su svog avatara i učili koje podatke je dozvoljeno dijeliti, a što bi trebalo ostati privatno. Igrali su stolnu društvenu igru “Digitalni tragovi” koju je za njih pripremila učiteljica Renata.

 

Učenici 6. razreda su na nastavi informatike razgovarali o osobnim podacima i digitalnim tragovima, a potom su stvarali digitalnu priču Tri praščića. Materijali za priču su preuzeti s mrežnih stranica Centra za sigurniji internet https://csi.hr/dan-sigurnijeg-interneta/.

Učenici sedmih razreda razgovarali su o svojim profilima i društvenim mrežama.

 

I učenici 1.a razreda SŠ obilježili su Dan sigurnijeg interneta 16. veljače, jer su 9. veljače imali nastavu na daljinu. Na satu razrednika pogledali su dva edukativna filma preuzeta s mrežnih stranica Centra za sigurniji internet https://csi.hr/dan-sigurnijeg-interneta/ i raspravljali o tome što su vidjeli, kako bi se oni ponijeli u takvim situacijama. Na kraju su na tabletima odigrali igru pamćenja i igru sparivanja slike i pojma koje je za njih napravila njihova razrednica Tamara Herjavec Habek.

 

Učenici 2. razreda srednje škole obilježili su Dan sigurnijeg interneta u dva dijela. Prvi dio bila je anketa o sigurnosti na internetu koji je proveden na sam dan obilježavanja. Drugi dio smo obilježili 18.2.2021. godine na način da su učenici pogledali Isprepletenu priču nakon čijeg gledanja smo razgovorom došli do zaključka kako se ne smiju dopisivati s nepoznatim osobama te koje su moguće posljedice takvog dopisivanja. Nadalje smo odigrali jednu igru koja je vrlo slična igri Čovječe ne ljuti se, a uz igru su odgovarali na razna pitanja vezana uz sigurnost na internetu, davali jedni drugima dobre savjete kako se ponašati na internetu te su ponovili crtajući od kojih komponenata se sastoji računalo, kako izgleda pisač, cd, USB priključak i slično.

Na kraju su zaključili kako mnogo toga znaju o sigurnosti na internetu ali da je uvijek dobro i ponoviti te upozoriti na moguće zamke koje za sobom povlače društvene mreže i aktivnosti na njima.

Kristina Kralj